Cijene gotovo svih proizvoda i usluga u Bosni i Hercegovini nastavile su rasti, dok su jedino odjeća i obuća na godišnjem nivou jeftiniji, pokazuju podaci Agencije za statistiku BiH.
Indeks potrošačkih cijena za oktobar 2025. godine bilježi prosječan mjesečni rast od 0,4%. Posmatrano prema odjeljcima potrošnje, cijene su porasle u većini kategorija: alkoholna pića i duvan za 0,1%, odjeća i obuća za 0,9%, stanovanje i režijski troškovi za 2%, namještaj i kućanski uređaji za 0,3%, zdravstvo za 0,2%, prevoz za 0,5%, obrazovanje za 0,1% te restorani i hoteli za 0,2%. Niže cijene u odnosu na prethodni mjesec zabilježene su samo u kategorijama rekreacije i kulture (–0,1%) te ostalih dobara i usluga (–0,2%).
Na godišnjem nivou ukupni nivo cijena viši je za 4,3%. Najveći rast zabilježen je u odjeljcima hrana i bezalkoholni napici (6,9%), restorani i hoteli (7,8%), zdravstvo (5,5%), stanovanje i režijski izdaci (5,2%) te rekreacija i kultura (4,7%). Cijene odjeće i obuće pale su za 8,2%, što je jedini godišnji pad među svim kategorijama.
Redžo Omerbašić, potpredsjednik Kluba potrošača Posavskog kantona, ističe da se na policama trgovina sve češće nalaze proizvodi pred istek roka trajanja, što dovodi do akcijskih sniženja poput ponuda „dva za jedan“. „Takvu robu najčešće kupuju penzioneri. Važno je reći da nisu sve cijene poskupjele, jer potrošači reaguju na enormne skokove i nakon naših prijava ministarstvu trgovine određene cijene se spuštaju“, navodi Omerbašić.
Dodaje da je trenutno najveći problem nagli rast cijena peleta. Ipak, tvrdi da se na mnoge nelogične skokove brzo reaguje: „Nije tačno da su cijene svih proizvoda povećane, ali je evidentno da su poskupljenja široko rasprostranjena.“