Malo je inovacija u automobilskoj industriji koje su toliko uticale na svakodnevnu vožnju kao tempomat, a iza ovog izuma stoji čovjek koji nikada nije mogao vidjeti put pred sobom. Ralf Titor, rođen 17. avgusta 1890. godine u Hagerstaunu u američkoj saveznoj državi Indijana, izgubio je vid još u djetinjstvu, ali je ostavio neizbrisiv trag u inženjerstvu.
Nesreća koja ga je u petoj godini života lišila vida nije ga spriječila da postane vrhunski mašinski inženjer. Nakon što je diplomirao na Univerzitetu Pensilvanija, Titor se priključio porodičnoj kompaniji i tokom decenija stvorio niz inovacija koje su unaprijedile automobilski sektor. Njegov izuzetno razvijen osjećaj za dodir omogućio mu je da se istakne u tehnikama balansiranja mašinskih komponenti, naročito tokom Prvog svjetskog rata.
Presudan trenutak za nastanak tempomata dogodio se tokom vožnje sa porodičnim advokatom Harijem Lindzijem. Lindzi je nesvjesno usporavao kada je govorio i ubrzavao dok je slušao sagovornika, što je Titoru izazivalo nelagodu. Upravo ta nepravilna vožnja bila je okidač da krene u razvoj uređaja koji će održavati stalnu brzinu vozila.
Godine 1945. dobio je prvi patent za svoj izum, koji je nazvao „spidostat“. Uređaj je koristio elektromotor za kontrolu gasa i omogućavao vozaču da podešavanjem unaprijed održi brzinu. Prvi automobil sa ugrađenim tempomatom bio je „krajsler imperijal“ 1958. godine, dok je „kadilak“ ubrzo popularizovao termin „kruz kontrol“, koji se koristi i danas.
Osim tempomata, Titor je radio na raznim projektima, od mehanizama za zaključavanje do motorizovanih kosilica. Bio je predsjednik Društva automobilskih inženjera (SAE) i pokretač prestižne nagrade koja nosi njegovo ime, a 1988. posthumno je primljen u Automobilsku kuću slavnih u Mičigenu.
Ralf Titor preminuo je 15. februara 1982. godine, ali njegov izum i danas svakodnevno olakšava vožnju milionima ljudi širom svijeta.