Foto: Njegoš Tomić/KSC “Petar Kočić”
Na Trgu srpske vojske u Mrkonjić Gradu sinoć je održan treći “Ljetnji festival vina”. Događaj je i ove godine održan u okviru manifestacije „Mrkonjićko ljeto“. Festival je okupio devet vinarija iz različitih dijelova regiona – Republike Srpske, Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Slovenije, Makedonije i Crne Gore. Posjetiocima je pružena prilika da degustiraju bogat asortiman vina, ali i da uživaju u autohtonim gastronomskim specijalitetima ovog kraja.
Organizator festivala bio je Kulturni centar „Petar Kočić“, dok je pokrovitelj događaja opština Mrkonjić Grad. Cilj festivala je promocija vinske kulture i povezivanje vinara i ljubitelja vina sa prostora šire regije. Manifestacija je već postala prepoznatljiv brend koji privlači sve veći broj posjetilaca i izlagača.
Na ovogodišnjem festivalu predstavile su se vinarije Vukoje, Vera, Dalmati, Kutjevo, Brič, Crveni Brijeg, Plantaže, Tikveš, Deklić i Kiš. Svaka od njih ponudila je svoje prepoznatljive etikete i posebne okuse, čime je dodatno obogaćen izbor za ljubitelje vina. Posjetioci su mogli da degustiraju različite vrste – od bijelih i crvenih, do pjenušavih vina i vina s autohtonim sortama grožđa.
Uz vina, posebnu pažnju privukla je i bogata gastronomska ponuda. Sirana iz Podrašnice, koju je predstavila tehnolog Dražena Kalaba, ponudila je tvrde sireve sa zrenjem, sireve iz salamure, mlade sireve i one sa različitim aromama. Kombinacija vina i sira pokazala se kao idealna za uživanje i druženje tokom festivala.
Posebna zahvalnost iskazana je Vinoteci „Galerija“ iz Mrkonjić Grada i somelijeru Ognjenu Vučenoviću, čiji je angažman ključan za organizaciju i održavanje festivala već treću godinu zaredom. Njegova posvećenost i stručnost doprinijeli su tome da manifestacija raste i postane važan događaj u vinskoj ponudi regije.
Treći “Ljetnji festival vina” još jednom je potvrdio da Mrkonjić Grad ima potencijal da postane važno mjesto na vinskoj karti regije, gdje se spajaju tradicija, kultura i savremeni turistički trendovi. Ova manifestacija doprinosi afirmaciji lokalnih proizvođača i razvoju turističke ponude, te podstiče očuvanje autohtonih sorti i promociju vinske kulture među širom publikom.