Jugoslavija je imala svoje zvijezde, ne samo na filmu i u muzici, već i među proizvodima koji su ušli u gotovo svaki dom i postali dio svakodnevice miliona ljudi. Neki su nastali kao odgovor na zapadne trendove, a drugi su toliko uspješno razvijeni da su i danas prepoznatljivi brendovi.
Na listi najvoljenijih i najprodavanijih našli su se napici, slatkiši, automobili, pa čak i bicikli i računari. Među njima posebno mjesto zauzima Cockta, slovenačko piće koje je lansirano 1953. godine kao alternativa Coca-Coli i ubrzo postalo “piće naše i vaše mladosti”. Tu je i Vegeta, Podravkina mješavina začina iz 1959. godine, koja je ušla u gotovo svaku kuhinju, dok je Plazma iz Bambi fabrike 1967. izrasla u univerzalni keks za sve generacije.
Šezdesete su donijele i Cedevitu, vitaminski prah u šarenim čašama, dok je Fructal iz Ajdovščine slovio za luksuzni sok namijenjen posebnim prilikama. Na drumovima su vladali Fića i kasnije Yugo, simboli automobilskog razvoja zemlje, dok je iz Buja 1971. stigao Digitron, prvi evropski džepni kalkulator koji je postao tehnološki ponos Jugoslavije.
Generacije djece sanjale su o Pony biciklu, prepoznatljivom po praktičnom sklopivom okviru, dok je 1972. tržište osvojio Smoki, kukuruzni flips s kikirikijem koji je brzo postao nezaobilazan na rođendanima i porodičnim okupljanjima. Posebno mjesto zauzimala je i Kraš Domaćica, čokoladni keks u crnoj kutiji sa zlatnim slovima, koji je bio simbol gostoprimstva i užitka.
Ovih deset proizvoda nisu bili samo tržišni uspjesi – oni su oblikovali navike, okupljali porodice i postali dio kolektivnog identiteta jednog vremena. I danas, decenijama nakon raspada Jugoslavije, mnogi od njih i dalje žive, podsjećajući nas na okuse, mirise i osjećaje koji su obilježili djetinjstvo i mladost miliona ljudi, piše BiznisInfo.ba.