Crni niz nesreća na putevima Bosne i Hercegovine ne jenjava. Posljednja tragedija dogodila se u petak na Manjači, gdje je život izgubio D. Z. (34) iz Prnjavora, nakon što je motociklom sletio s puta i zadobio povrede opasne po život.
Ovim je broj poginulih motociklista od početka aprila porastao na devet, a stručnjaci upozoravaju da se situacija na cestama pretvara u pravu katastrofu, posebno za vozače na dva točka.
Podsjetimo, samo dan ranije, u četvrtak ujutro, u sudaru motocikla i kombija u mjestu Gornji Ivančići kod Ilijaša, poginuo je 44-godišnji državljanin Srbije. U nesreći su učestvovali motocikl BMW i kombi Volkswagen kojim je upravljao 38-godišnji vozač iz Brčkog. Motociklista je preminuo na licu mjesta, a smrt je konstatovana u 10.10 sati.
U nizu tragedija koje su se nizale tokom aprila i maja širom BiH, stradali su motociklisti iz Prijedora, Sarajeva, Konjica, Trebinja, Žepča, Bužima, Hadžića i Zenice. Većina nesreća imala je smrtonosne posljedice, a uzroci su najčešće neprilagođena brzina, neiskustvo, loši putevi, ali i saobraćajna nekultura.
Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, motociklisti su najugroženija kategorija u drumskom saobraćaju. Na to upozorava i Milija Radović iz Agencije za bezbjednost saobraćaja RS, koji ističe da je rizik od stradanja za vozače motocikala i do 15 puta veći nego za vozače automobila.
– Kod nas je i dalje moguće da osoba bez ikakvog iskustva odmah vozi motor iznad 125 kubika, dok u Evropskoj uniji to ide postepeno, sa višegodišnjim iskustvom u nižim kategorijama. Uz to, nemamo ni osnovni priručnik koji bi motociklistima objasnio bezbjednu vožnju, opremu i tehniku – kaže Radović.
Dok institucije sporo reaguju, a sistemska rješenja izostaju, broj žrtava raste. Nažalost, na bh. putevima se i dalje gine – prebrzo, prečesto i previše tiho.